Stäng



Produktfråga

Kommer varan in på lager igen?
Om en vara inte finns i lager så kan man se beräknat inleveransdatum om man klickar på den slutsålda storleken. Står det inget datum alls kan det vara så att produkten utgår och inte kommer in på lager igen eller att det inte finns ett beräknat inleveransdatum än.



Beställning

Jag vill avbeställa/ändra min order?
För att du ska få din order på kortast möjliga tid hanteras den direkt efter att beställningen är lagd. Det kan därför vara svårt att göra några ändringar i efterhand. Om du vill avboka eller ändra din beställning vänligen ring vår kundtjänst på 033-20 22 50. Ange det beställningsnummer som visas på den orderbekräftelse du fått via mejl, så hjälper vi dig.
Kan man beställa en provkollektion?
Man kan enkelt och smidigt beställa en provkollektion av artiklar innan man bestämmer sig för vad man önskar beställa. Detta hanteras som en vanlig order, det vill säga att kläderna debiteras samt faktureras. Om man efter provning av kläder önskar returnera så skall detta göras inom 30 dagar och man får då man en kreditnota mot fakturan. Vänligen kontakta oss när ni skall returnera provkollektionen så hjälper vi till med en kostnadsfri fraktsedel.
Hur gör jag om jag vill ha tryck och brodyr?
Vill du ha tryck eller brodyr på dina plagg kontakta oss på kundtjänst på telefon 033- 20 22 50 eller via mejl så hjälper vi dig.



Leverans

Vilka leveransalternativ erbjuder ni?
Vi använder PostNord som leverantör och för företag erbjuder vi företagspaket 18:00, PostNord har utkörningar mellan 08:00-18:00 alla vardagar. För privatpersoner använder vi My pack, då levereras paketet till närmsta postombud om paketet inte går in genom brevlådan. Man får en avisering per sms eller brev när paketet finns att hämta.
Hur lång leveranstid har ni?
Varor som finns i lager levereras inom 2-3 arbetsdagar. Skall kläderna ha tryck eller brodyr är leveranstiden ca 7 arbetsdagar.
Kan man få sina varor skickade med Express?
Vi kan leverera express till företag dagen efter man lagt sin beställning. Då behöver beställningen inkomma till oss via telefon på 033-20 22 50 innan klockan 12:00. Kostnad för express tillkommer på 170 kr per order utöver standard fraktkostnad. För att nyttja möjlighet till expressleverans via PostNord, vänligen klicka på denna länk och se möjligheten för just ditt postnummer. Expressleverans går ej att köpa till med kort som betalningsalternativ eller om man har lantbrevbäring.
Vad kostar frakten?
Privat & företagskund: När man lägger sin order på hemsidan är fraktkostnaden 49 kr ex moms, handlar man över 1000 kr ex moms så tillkommer ingen fraktkostnad.

Avtalskund: För avtalskunder gäller den fraktkostnaden som står angivet i avtal.
Varför får jag delleveranser?
Efter ditt köp får du en orderbekräftelse på detta per mejl där det står planerat utleveransdatum för varje artikel. Om det är någon artikel som inte finns i lager så görs en delleverans för denna och den skickats då ut i en separat leverans när den inkommit på lager igen. När ditt paket lämnar lagret, får du ett separat mejl med leveransbesked för just den leveransen. Vi erbjuder den här leveransmetoden för att kunna leverera delar av din beställning som redan finns i lager så snabbt och smidigt som möjligt.
Vad händer om jag inte är på plats för att ta emot leveransen?
Finns ingen på plats som kan ta emot leveransen tar PostNord tillbaka godset till terminalen och sedan kommer försändelsen att transporteras till närmsta postombud man aviseras antingen via sms eller brev när paketet går att hämta ut.
Jag har inte mottagit min order?
Om du saknar din order vänligen ring eller mejla till vår kundtjänst för status av order. Vänligen ha ordernummer och/eller kundnummer tillgängligt så blir det lättare för oss att hjälpa till.



Reklamation

Hur reklamerar jag en vara?
Vid en reklamation ska returavdelningen kontaktas via telefon på 033-20 23 00, mån-fre kl 8.00-15.00.

Reklamationer returneras oanvända eller tvättade till Hejco, efter att du upptäckt felet. Beskriv noga vad som är fel, markera gärna med något tex en tejp. För godkända reklamationer betalar Hejco för returportot. Varan måste paketeras väl och återsändas med en kopia av följesedeln i paketet. Tvist rörande reklamation kan hänskjutas till Allmänna Reklamationsnämnden. Hejco följer nämndens rekommendationer.

Obs! När du reklamerar en vara ska en kopia av faktura/följesedel sändas med för att vi snabbt skall kunna behandla ärendet. Om plagget är använt skall det tvättas innan retur. Om så ej är fallet debiteras 100kr/plagg.



Retur & Byte

Har ni mottagit min retur?
Om man är osäker på om vi har mottagit returen kan ni själva spåra leveransen med hjälp av kollinumret som står på fraktsedeln eller kontakta vår returavdelning på 033-20 23 00 eller retur.se@fristadskansas.com. Spara alltid en kopia på fraktsedeln/kollinumret tills returen är hanterad och eventuell återbetalning har skett.
Hur byter man en vara?
Vi hanterar inga byten, behöver man göra ett byte så görs en vanlig retur samtidigt som man lägger en ny order på det man önskar beställa istället. Tänk på att man inte har returrätt på kläder med tryck eller brodyr på.
Hur returnerar jag?
Vänligen kontakta vår returavdelning på telefon 033-20 23 00 eller mejla retur.se@fristadskansas.com så hjälper vi er med en fraktsedel och hur ni går tillväga för att returnera.
När sker återbetalning i samband med retur?
Har man betalat med faktura så skickas det ut en kreditfaktura dagen efter vi har hanterat er retur. Har man betalt med kort registreras återbetalningen dagen efter och det tar ca 2-3 bankdagar innan pengarna betalas ut.



Betalning

Vilka betalningsalternativ kan jag välja i mellan?
Privat & företagskund:
Som privat och företagskund kan du handla med betal- eller kreditkort samt Svea faktura.
Om man tillhör offentlig sektor kan man separat även välja faktura för detta.

Avtalskund:
För avtalskund gäller den betalningsmetod som står angivet i avtal.
Bifogas fakturan vid leveransen av min beställning?
Fakturan skickas i ett separat inom ett par dagar efter beställning via post eller mejl beroende på vilka faktureringsuppgifter som finns angivna.
Jag har inte mottagit min faktura?
Privat & företagskund: Har man valt Svea faktura så skickas fakturan till den mejladress man uppgav vid beställningstillfället samtidigt som varorna lämnar vårt lager. Vid frågor, vänligen kontakta Svea Ekonomi på 08-514 931 13 eller kundtjanst.sveawebpay@sveaekonomi.se.

Avtalskund: Har man valt faktura för offentlig sektor så kontaktar man enkelt vår kundtjänst på 033-20 22 50 eller via mail så hjälper vi självklart till.
När dras pengarna från mitt kort?
Om korttransaktionen godkänns kommer beloppet reserveras omedelbart och du får en orderbekräftelse per mejl. Ditt kort debiteras när vi skickar din beställning. Om korttransaktionen inte godkänns, annulleras din beställning per automatik. Vid frågor rörande korttransaktionen vänligen kontakta din bank eller kortutfärdare.
Hur nyttjar jag min kreditnota?
En kreditnota kan användas vid betalning av faktura, ange kreditnummer som meddelande och betala in mellanskillnaden på fakturan och kreditnotan. Vill man ha sin kreditnota utbetald meddelar man oss per mejl med kontonummer och kreditnummer, eller om man har en faktura och kreditnota på samma belopp så kan vi kvitta dessa mot varandra, kontakta oss via mejl med fakturanummer så hjälper vi er med detta.
Har man fakturor och kreditnotor från Svea Ekonomi, vänligen kontakta Svea Ekonomi på 08-514 931 13 eller kundtjanst.sveawebpay@sveaekonomi.se.
Jag glömde ange min rabattkod?
Vänligen kontakta oss så snart som möjligt på telefon 033-20 22 50 så hjälper vi er med detta.



Mitt konto

Jag kan inte logga in på mitt konto?
Kolla först så att du valt rätt mellan privatperson, företagskund och avtalskund innan du försöker att logga in. Har man glömt sitt lösenord kan man själv på hemsidan begära att ett nytt skickas ut. Om man inte kan logga in på grund av att mejladressen står som oregistrerad så kontakta kundtjänst på 033-20 22 50 så hjälper vi dig med detta.
Spelar det någon roll vilket kundnummer jag använder när jag har fler än ett?
Om det är så att ni har flera kundnummer hos oss, ber vi dig att se till att du alltid använder rätt kundnummer vid kontakt med oss för att undvika fakturerings- och leveransfel. Detta förenklar hanteringen av frågor som rör beställningar, information, returer med mera. Det är också viktigt att ni väljer rätt kundnummer på hemsidan när ni lägger beställning.



Din kundvagn

Kundvagnen är tom
0 artiklar 0 kr
Till kassan
Snabb leverans
Trygg betalning
Miljövänligt packmaterial
Frakt 49: ex moms-